Nincs megjeleníthető tartalom

Továbblépésével Ön tudomásul veszi az Adatvédelmi szabályzatot! Az oldal sütiket használ a működés elősegítése érdekében!

Bakonygyirót
Község Önkormányzatának Weboldala

Bakony Rally Autósport Egyesület idei első eseménye

Sporthír

Végre itthon!

A vírus okozta többszöri versenynaptár-módosulás miatt július első hétvégéjén került sor a Bakony Rally Autósport Egyesület idei első eseményére. A Dunántúli Szlalom Kupa megmérettetése is volt ez egyben, így Pécs után a második futamot adtuk idén a sorozatnak. Ebben az évben még kétszer ellátogatnak hozzánk az ott is érdekelt versenyzők. Ez alkalommal is roppant hamar betelt a nevezési lista, és a reménykedők tábora is népes volt. Ők voltak azok, akik esetleges nevezés visszamondások után bekerülhettek (vagy bekerülhettek volna) a ténylegesen elrajtolók közé. Végül az ország számos pontjáról érkeztek településünkre versenyzők, családtagjaik, és nézők egyaránt. Reméljük jó hírünket viszik, és legközelebb is viszont láthatjuk őket, de nem csak az autósporttal kapcsolatos eseményeken, hanem akár idelátogató túristaként is! A rendezők ismét jelesre vizsgáztak, visszavárják a pilótákat második futamukra, augusztus 22.-én szombaton!

 

A rendezvény alatt történt egy szomorú esemény is, ahol egy veszprémi, több évtizede versenyző, Bakonyszentlászlóra is sokadjára ellátogató sporttársnak kellett sürgős orvosi segítség. Az eseményt biztosító mentők helyszínre érkezéséig (valamint azon is túl) mindenképp meg kell említeni annak a szabadnapos tűzoltónak a segítségét, aki jókor volt jó helyen, és nem félt segíteni! Bátorsága, szaktudása nagyban segítette a mentők munkáját. Osváth Balázs! Mindannyiunk nevében mondhatom, hogy a díjkiosztón Neked szóló taps teljesen jogos volt! Köszönjük! Laci bácsi, te pedig szedd össze magad mihamarabb, hisz része vagy egy nagy családnak, amit csak így nem lehet itthagyni! Mielőbbi teljes felépülést kívánunk!

 

A bakonyszentlászlói, illetve településünkhoz szorosan kötődők szereplése néhány mondatban:

 

Markovics Norbertet aki ismeri, tudja, hogy több extrém dolgot is próbált már életében. Mostanság például a fejünk felett repked egy általam csak „lélekvesztőnek” hívott valamin. Vezetett autóversenyeken több mindent is, volt köztük bivalyerős Lada VFTS, vagy „ezerkettes zsiguli”. Amit azonban most itt mutatott meg a nagyközönségnek először, arra bizton állíthatom, hogy bárhol felkapnák a fejüket. A teljesen átalakított Piaggio Ape olaszországban nagyobb hagyományoknak örvend, reméljük Norbi pedig idehaza indít el valamit a „Matuka” (Verdák c.rajzfilm) külsejű járgánnyal, amit saját maga épített! Előfutóként vett részt vasárnap, látványos, és ugyanakkor gyors közlekedésével keltette fel a közönség figyelmét!

Volf Péternek nem volt sok tapasztalata a szlalomozásról eddig, izgult is rendesen vasárnap reggel. Testvérei már régebben átestek az első verseny okozta adrenalinbombán, így javarészt az ő tanácsaikra tudott hagyatkozni. Nem vallott szégyent, és a lényeg, hogy jól érezte magát. A 25 fős H/1-es kategóriában 20.-ik helyen zárt!

 

Stumpf Jánosnak jól jött a hosszabb szünet a tavalyi utolsó derbi óta, hisz volt mit javítani a kocsin. Elkészült, így meg tudta autóztatni párját is, és élményeket gyűjtött, hisz az a legfontosabb. Jani nagyon lelkes, és sokat segít a versenyek előtti pályaépítések alkalmával is. Tempóján látszik, hogy az a rendszámtábla lassan cserére szorul, elhagyhatja a „Kezdő” minősítést! A 19 fős S/1-es kategóriában 16.-ik helyen zárt.

 

Dömsödy Gábor, valamint legidősebb gyermeke, Dömsödy Bonifác ugyanazzal a BMW-vel indultak. Az utolsó pillanatokban versenyképessé tett jármű sajnos most is többször megmakacsolta magát, így az előjegyzett teljes felújítás már nem nagyon várathat magára. A műszaki gondok miatt fejenként csak egy mért kört tudtak teljesíteni, így a végeredménybe a H/2-es kategóriában nem tudtak beleszólni. Ismerve őket, a cél valószínűleg nem is ez volt, hanem saját maguk, illetve a nézők szórakoztatása. Ezt az alábbi kép is jól illusztrálja.

Sajner Péter szintén nem tudott értékelhető eredménnyel zárni. Saját elmondása alapján is van még mit tanulnia erről a sportágról, de saját magát, és autóját is igyekszik mindig jobb formába hozni. Annak, hogy most idejekorán térhetett pihenőre a motorháztetőn, az volt az oka, hogy egy méretes árok nem ugrott el időben a közeledő Lada elől. Így az elgörbülő hűtő miatt újabb szerelés következik.

Kecskés Zoltán a jó écsi szereplés után idehaza ismét csak látványra autózott, de valahogy nem úgy sikerültek a dolgok ahogy szerette volna. Talán nehezen tudta visszakattintani azt a bizonyos kapcsolót, hogy nem a stopper, hanem a nézők elégedettsége a fontos. A kettő közti vegyes stílus egy 16.-ik helyezést ért most.

 

Rotaridesz Gábor két helyezéssel végzett Kecskés Zoltán mögött, hasonló motivációval nekirugaszkodva a hazai derbinek. A képen is látható hátsó kerék kisebb átmérője már előrevetítette, hogy nem a serlegek számának gyarapítása az elsődleges cél. A többi hazai ladás nevezőhöz hasonlóan, inkább a látványos autózásért járó dícsérő szavakat gyűjtögette.

 

Pázler Zsolt már annak is örült, hogy a váltó is működött, és tűz sem gyulladt a Ladában. Első idei versenyét tudta befejezni, ami egy jó kezdet a további futamokra nézve. Szórakoztató, és egyben sebes köreit a 10.-ik pozicióban zárta kategóriájában. Biztosan látunk tőle még jobb helyezést idén!

 

Németh Ferenc a karantén óta nem vette elő a sárga orosz gépet, ám most megmutatta mire is képes, ha nagyon összpontosít. Párja navigálásával egészen a hetedik helyig repültek előre, amiben még az őket riogató padkák sem tudták megakadályozni őket. Ha többet tudnának versenyeken szerepelni, biztosan elérhető közelségbe kerülne előbb-utóbb akár egy dobogós helyezés is!

 

Ifj. Mázi Ferenc tartósan a legjobb eredményeket szállítja bakonyi ladások közül. Most sem volt ez másként, hisz a kategória második legnagyobb díjával térhetett haza. A duplázós (nem mért) köreiben azonban már a játéké, valamint a szponzorautóztatásé volt főszerep.

 

Szakonyi Gábor az ezüstös Suzukival a 19 fős S/1-es kategóriában végzett autójához hasonló színű pozícióban. A verseny előtt bekészített új abroncsokat be sem vetette, így maradt bőven tartalék az év további részére.

 

 

Írta: R. K.

Fotók: Tóth Péter photography